Πώς Η Vegan Διατροφή Με Κάνει Καλύτερη Αθλήτρια

Για πολλά χρόνια, η φυτοφαγία πλανιόταν στο πίσω μέρος του μυαλού μας σαν μια υπέροχη ιδέα που φαινόταν μη εφαρμόσιμη, Ειδικά ως αθλήτρια, πίστευα ότι δεν υπήρχε τρόπος να μπορώ να είμαι υγιής και να φτάσω τους στόχους μου χωρίς ζωικά προϊόντα. Είναι τόσο κρίμα – τόσα χρόνια χαμένα! Η αλήθεια επί του θέματος είναι, πως ακολουθώντας μια vegan διατροφή μπορεί να βοηθήσει δραστικά στη βελτίωση του επιπέδου της φυσικής μου κατάστασης, ενώ μπορούσα να κάνω καλό στα ζώα και το περιβάλλον. Έτσι βγάζει νόημα όταν σκέφτεσαι ότι το πρωταρχικό σου καύσιμο προέρχεται από τροφιμά ολικής και γεμάτες θρεπτικά συστατικά πηγές. Ας το θέσουμε έτσι, αν ο Scott Jurek μπορούσε να κάνει ρεκόρ κούρσας στον Badwater Ultramarathon. και ο Patrik Baboumian μπορούσε να κάνει παγκόσμιο ρεκόρ του Πιο Δυνατού Άντρα ακολουθώντας μια vegan διατροφή, τότε κάτι πρέπει να κάνουν σωστά! Παρόλο που υπάρχουν πολλοί λόγοι να τρώει κανείς φυτοφαγικά, με βοήθησε να γίνω καλύτερη αθλήτρια, και εδώ είναι μερικά μεγάλα προτερήματα:


1. Ταχύτεροι Χρόνοι Αποκατάστασης

Όταν ήμουν παμφάγος, ένιωθα σα να ήμουν σε μια συνεχή κατάσταση πόνου και δυσφορίας μετά την προπόνηση. Κατάλαβα ότι απλά αυτός ήταν ο τρόπος που έπρεπε να αισθάνεσαι τη φυσική κατάσταση, και συνεπώς τη συνήθισα. Όμως όταν άλλαξα τη διατροφή μου, οι μύες μου άρχισαν να αισθάνονται καλύτερα αμέσως. Καθώς οι κατάλληλες φυτοφαγικές διατροφές φυσικά περιλαμβάνουν πολλές αντιοξειδωτικές τροφές, η φλεγμονή φεύγει πολύ γρήγορα. Ως αθλήτρια, αυτό είναι πολύ σημαντικό για μένα καθώς οι περισσότερες μέρες περιλαμβάνουν διπλή προπόνηση – κανείς δεν έχει χρόνο να πονά!

κλπ

2. Αυξημένη Ενέργεια

Ξεκίνησα να προπονούμαι για τον πρώτο μου μαραθώνιο σύντομα μετά τη μετάβασή μου σε vegan, και είχα πολύ άγχος, για να μην πω χειρότερα. Πίστευα ότι θα χρειαζόμουν ένα ειδικό πλάνο διατροφής και δεν ήμουν σίγουρη ότι το σώμα μου θα παίρνει τα απαιτούμενα θρεπτικά συστατικά που του χρειάζονται για να είναι πλήρες. Αρκετά σύντομα βέβαια ξεκαθαρίστηκε, και αυτές οι αμφιβολίες ήταν αβάσιμες. Αυτό το βαρύ συναίσθημα μετά από ένα γεύμα εξαφανίστηκε εντελώς καθώς τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πολύ πιο εύκολο να τα πέψεις, και έγινε μια μικρή μπάλα ενέργειας, «πάμε πάμε πάμε!!» όλη την ώρα. Επίσης, σταμάτησα να χρειάζομαι να γεμίζω το σώμα μου με συνθετικές βιταμίνες και συμπληρώματα καθώς παίρνω όλα όσα χρειάζομαι από την τροφή (με εξαίρεση την Β12).

Τρώγοντας φυσικούς υδατάνθρακες όπως χουρμάδες, με βοηθά να μεγιστοποιώ τις αποθήκες γλυκογόνου και έτσι μπορώ να δουλεύω σκληρότερα για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους. Και δεν είμαι η μόνη που αναφέρω αυξημένη ενέργεια – ο Matt Frazier από το No Meat Athlete (Αθλητές χωρίς Κρέας) εγκεκριμένος για το Boston Marathon κατεβάζοντας 10 λεπτά κάτω τον ταχύτερό του χρόνο μετά την αλλαγή του σε φυτοφαγία. Αλλαγές στην απόδοση ποικίλουν από άτομο σε άτομο, αλλά αυτός ο τρόπος ζωής μου έδωσε όλα όσα χρειάζομαι για να γίνω μία πολύ καλύτερη αθλήτρια αντοχής.

κλο

3. Περισσότερη Χαρά

Παρόλο που αγαπούσα τα ζώα απ’ όταν μπορούσα να μπουσουλάω, ομολογώ ότι ξεκίνησα να ψάχνω για τη φυτοφαγία για λόγους υγείας. Ήταν μέσω των αναζητήσεων για την υγεία μου που έπεσα πάνω σε διαφωτιστικό υλικό σχετικά με την ευημερία των ζώων, συμπεριλαμβανομένου του ντοκιμαντέρ Earthlings (Γήινοι). Δέκα λεπτά από αυτή την ταινία ήταν αρκετά για να με κάνουν να αλλάξω μέσα σε μια νύχτα, και δεν κοίταξα ποτέ πίσω. Το αναφέρω γιατί είχε μια βαθιά επιρροή στον αθλητισμό μου. Γνωρίζοντας ότι υπάρχουν ζώα που δε θα μπορέσουν να τρέξουν ποτέ και να παίξουν στο δροσερό αέρα, ή ακόμα και να δουν το φως του ήλιου με κάνει να εκτιμώ το ότι είμαι δραστήρια ακόμη περισσότερο. Με φορτίζει ώστε να δουλέψω σκληρότερα όταν αισθάνομαι κουρασμένη γιατί μου θυμίζει ότι η ζωή είναι ένα δώρο, και είμαι τυχερή που μπορώ να το βιώνω. Αθλητικά, μπορώ να κάνω περισσότερα τώρα απ’ ότι μπορούσα ποτέ να σκεφτώ ότι θα γινόταν, και είναι τέλειο!

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι ο καθένας είναι διαφορετικός και αυτό που αποφασίσετε να τρώτε είναι μια πολύ προσωπική επιλογή. Όμως, αν είστε αθλητής και αισθάνεστε απογοητευμένος γιατί δε βλέπετε τα αποτελέσματα που θέλετε, ίσως είναι ώρα να δοκιμάσετε τη φυτοφαγία! Υπάρχουν τόνοι εξαιρετικών πηγών διαδικτυακά για να σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε – στην πραγματικότητα σας καλύπτουμε εδώ στο One Green Planet. Στο τέλος, όλα έχουν να κάνουν με τη θρέψη του σώματός σας με τροφή που σας κάνει να αισθάνεστε στα καλύτερά σας, το αξίζετε!

 

Άρθρο της Jen Porto
Η Jen είναι μια vegan αθλήτρια του τρίαθλου με αγάπη για τα ζώα, τη δράση και την ανατολική ακτή. Έχει πτυχίο Master στις Δημόσιες Σχέσεις, καθώς επίσης ένα μη χρήσιμο αλλά πρωτότυπο πιστοποιητικό για αλεξίπτωτο. Πιστεύει έντονα στη δύναμη της συμπόνοιας, και ελπίζει να εμπνεύσει και άλλους στο να ζουν ένα τρόπο ζωής με δράση και καλοσύνη. Μπορείτε να διαβάσετε για τα αθλητικά κατορθώματά της και άλλες φιλοσοφίες της εδώ.

Αυτό το περιεχόμενο που παρέχεται παραπάνω, είναι για πληροφοριακούς σκοπούς και δεν υποκαθιστά την ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή αγωγή. 

Μεταφρασμένο άρθρο από το One Green Planet 

Copyright © 2014-2016 Vegan for life Greece® All Rights Reserved.
Aπαγορεύεται η αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση,  «μεταφόρτωση» (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά χωρίς την  προηγούμενη συναίνεση της Vegan for life Greece.
Eπιτρέπεται η αναδημοσίευση υλικού για λόγους προβολής γεγονότων και δραστηριοτήτων της VFLG, με την προϋπόθεση ότι θα αναφέρεται η πηγή και δε θα θίγονται δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, δεν θα τροποποιούνται, αλλοιώνονται ή διαγράφονται εμπορικά σήματα.
Ό,τι άλλο περιλαμβάνεται στις ηλεκτρονικές σελίδες του παρόντος ιστότοπου και αποτελεί κατοχυρωμένα σήματα και προϊόντα πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτων, ανάγεται στη δική τους σφαίρα ευθύνης και ουδόλως έχει να κάνει με τον ιστότοπο της VFLG.

Advertisements